Bilder när man bloggar? Tips och råd NU, tack :)

Haj!

Trött som få, Flippen har hållt mig vaken som vanligt och hon har verkligen varit skit grinig hela morgonen. Sitter ner i några minuter innan jag ska iväg med kidsen till förskolan. Det blir nog en bra dag ändå... tillslut...


håller mig vaken
Ser hon inte kaxig ut??


Annars funderar jag kring det här med att ha rätt till att lägga upp bilder. Lagerhause har ju hur mycket sött som helst. Inte kan man bara knycka? Men hur gör alla som bloggar? Har massor som jag vill blogga om, men man vill ju ha BILDER! Men vill ju veta att det är ok att lägga upp dem också... nån som har lite riktlinjer och tips?

Ciao,
/animegirl

Kommentarer
Postat av: Linda (Lindatmw)

Ofta kan man få lägga ut bilder om man tar med namnet på bildägaren så att säga. Annars kan du alltid fråga stället i fråga om de godkänner att du använder bilderna. Skall du lägga ut dem för att exempelvis säga var man kan köpa dem så brukar det oftast vara ok. Smartast är i alla fall att i den mån det går, kontakta upphovsmannen. Hoppas du får fler svar :-) Kram

2009-04-27 @ 10:39:22
URL: http://skimra.blogg.se/
Postat av: Sandra

Halloj!

Såg nu att du också bloggar, här kommer jag kika in igen. Massa fian foton du har! =)

Kram Sandra

2009-04-27 @ 13:43:30
URL: http://tassandra80.bloggagratis.se
Postat av: Rosi

Hej!

Du är ju en riktig bloggtalang, tycker om att läsa din blogg :)

Ang. bilder så brukar jag ganska ofta bildgoogla och sno...göra precis så som man inte får. Men tänker jag - all reklam är väl bra reklam? När det gäller företag iaf! Det är väl egentligen bara samvetet som styr...

2009-04-27 @ 20:28:45
URL: http://www.rosi.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0