Semester, utan småbarnsliv!

Hej Blogg.

Imorgon åker jag till Cypern. Jag ska flyga flygplan, vilket är förknippat med döden i mitt huvud. Så jag har lite ångest just nu. Tror dock att allt går bra.

Har även ångest över en annan anledning. Jag åker med min lillebror. Och det kan ju tänkas vara trevligt och normalt, men jag har ju faktiskt tre barn (varav den minsta är bara 9 månader). Borde man inte åka med familjen och låta de två äldre barnen ha kul på en strand osv?

En del säger till mig att det är jätte bra att jag åker, vilket jag också innerst tycker då jag veeeerkligen behöver få vara mig själv en stund och få varva ner från allt här hemma. Vi har det jätte bra här hemma, men det är fullt ös medvetslös varje dag! Jag behöver få vara mig en stund, koppla av, umgås med bror... ja ni hajjar!

Sen har vi en del som tycker att man inte kan lämna sina barne n vecka, särskilt inte den minsta. Är det så, eller försöker de hitta på anledningar till att ställa mig i dålig dager? Jag kan säga att jag är en väldigt bra, rolig och trygg mamma... men en sådan kan också vara trött och sliten. Vilket jag är just nu.

Hursom.. jag tycker att det är helt rätt att åka. Visst, jag kommer sakna barnen och de mig. Men jag tror att när jag fått ladda batterierna lite så kommer jag tillbaka som en mycket gladare och starkare mamma, just nu är jag trött.. så trött.

Nästa år blir det semester och småbarnsliv. I år blir det dock semester och Cecilia-liv, med trevligt sällskap av min bror.


syskon gullig, busig men trött


Nu märker jag att jag gör massa annat än att packa... dags att ta tag i det.

Ha det bäst!
/animegirl

Kommentarer
Postat av: HDR-fotografen

Sv: Vad bra! Du är nu tillagd du med.



Mvh Peter

2009-07-10 @ 01:18:03
URL: http://stilbild.nu/fotograf
Postat av: Linda

Hoppas du har en underbar semester, att du inte svimmade inför flygningen, att du kommer till ett regnfritt cypern och får ladda up regält! Jag tycker att du gjorde rätt som åkte idag! Bra dig!

2009-07-10 @ 10:35:45
URL: http://skimra.blogg.se/
Postat av: kusin bettan (lisbet)

NuuuuU ska ni ha det jätteroligt Tänk va roligt att få åka med brossan. Det blir något att minnas hela livet.En jättekram till dej och Dennis bettan

2009-07-10 @ 16:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0