Jobba med bebis, smart eller dumt?

Hej.

Ja förutom att den är som en blek degklump, så har den ONT! Som tusan faktsikt. Igår jobbade jag som ett speedat monster och idag likaså. Är en del som händer nu i bolaget, men kan inte riktigt avslöja vad. Men så fort jag kan yppa kring detta ska jag.

Hursom, att jobba med en bebis är inte alltid lätt. Finns några avgörande faktorer:

1. Nada sömn (eller extremt lite) = fattar noll.
2. Hon är vaken nästan konstant. Sover power naps på 15-20 min!!!!! Hallå bebis, du är liten... sov *försöker göra hypnos*
3. Man måste varje minut rätta till hennes ställning för hon rullar jämt bort och slår sig i huvudet, håller jag på med något kritiskt så får hon ligga och guppa ett tag (om det inte gör ont)
4. Hon bajjar, detta kan vara grymt störande avbrott
5. Sen har vi det med mat, och sådana tillfällen inträffar en hel del
6. Uppmärksamhetskrävade, får sitta med i knät... men inte lätt att balansera och sköta jobb när hon kastar sig på knapparna "hjdwilhöosfägap008r+2"


tappar baby
En skön bild, men det är såhär det känns ibland, kan man säga.

Men annars går det faktiskt  bra, tack! Haha, låter som jag är en hemsk mamma och det är jag inte *lovar*. Och jag jobbar inte så här hårt jämt.

Jo just det. Smart eller dumt? Både och vill jag säga. Känns stressande ibland och arbetspositionerna är ju inte de bästa, men vi har hittat vår väg i kaoset och för mig är det smart. Jag har en sysslesättning som gör mig "viktig" inte "bara mamma" (ursäkta uttrycket), jag får ett utbyte i vardagen och blir därmed helt slut, men mycket gladare ändå på något konstigt vis.

Ciao
/animegirl

Kommentarer
Postat av: Linda

Förstår hur du känner dicg sucka jag har försökt mig på samma. Oliver är jobbig jämt han också.. blir inte mycket tid över till annat än att släpa honom i famnen..

2009-05-05 @ 15:39:46
URL: http://skimra.blogg.se/
Postat av: kusin anna

hehe... jag är fortfarande i stadiet "hinna med o äta frukost innan de är kvällsmat"... :)

2009-05-06 @ 11:27:51
URL: http://annona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0