Manlig "Vecko Revyn"

Hallå där!

Så himla roligt! Jag hittade en skolåda med en hel del gamla minnen från skolan. Vill visa lite av det. Denna gång blir det en tidning vi har designat som är en manlig variant av "Vecko Revyn", den döpte vi till "Vecko Simon".

Med "vi" menar jag mig själv, Jytte och Sara-Lena, vi var en tight och härlig trio under gymnasietiden. Trots att min pappa var döende under mina gymnasieår och vardagen var fylld med ångest (han dog två månader efter studenten), gjorde dessa tjejer skoltiden minnesvärd! Tack tjejer, det ska ni verkligen veta!


media vecko revyn
Sara-Lena, Jag och Jytte


Vi gick medieprogrammet och fick göra massa skoj, här kommer iaf ett urplock av "Vecko Simon":


vecko simon
Omslaget


innehåll i tidningen
Innehållet


intervju av mig med backyard babies. gjord för en tidning i kronoberg.
Intervju med Backyard Babies. Den är riktig. Jag träffade dem på en av deras
spelningar för en intervju till en småländsk tidning. Jätte trevliga!


reklam i vecko simon
Lite manlig reklam. Ericsson goes Fredriksson. Haha.


självklart innehåller tidningen träningstips.
Självklart finns det träningstips för männen i denna tidning. Detta är egentligen ett uppslag.
Vår fina vän Daniel som poserar och som syns på omslaget.


jag har illustrerat denna serie
Brukar finnas små serier i dessa tidningar (eller fanns iaf).
Denna serie har jag gjort, både illustrationer och text.


inredning från svenssons i lamhult
Hihi. Denna sida gjorde jag också. Hade inte ett intresse för inredning då.
Men det har växt till sig idag, vilket är roligt!


om sex
En frågespalt för pinsamma frågor,
Jonas på bild jobbade/jobbar som urulog på ungdomsmottagningen.


sista sidan
Sista sidan med vad som händer nästa vecka.


Hörs snart igen.
/animegirl






Kommentarer
Postat av: Linda

Hallå, duktigt! Du kanske borde starta en riktig tidning?! Det finns inte så bra tidningar för tonnårskillar och det där såg ju riktigt bra ut! Jag skickar in min cv till dig sen och hoppas få ingå i teamet ;-)

2009-05-07 @ 12:10:24
URL: http://skimra.blogg.se/
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

sv: Tyvärr har jag ingen tutorial, eftersom jag gjorde den lite spontant efter eget huvud.. men jag gjorde först en "mall" som jag bara placerade över ett foto och sedan "klippte ur" mönstret ur :)

2009-05-07 @ 15:37:51
URL: http://nevnarien.se/
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

Ah det var ett foto från början.. sen la jag på något filter så att det blev en massa coola skapa kanter och sen maskade jag ur det... och markerade den formen som blev och använde den för att klippa ur :)

2009-05-07 @ 20:39:01
URL: http://nevnarien.se/
Postat av: jezzza

Hej ! kollat lite i din blogg ..

jag vill med kunna göra Polaroid bild fixar du det i PS eller och har du en enkel förklaring på hur ??



Jessica

2009-05-07 @ 21:13:27
URL: http://jezzzaslillascrapsida.blogspot.com/
Postat av: Jytte

ha ha snacka om nostalgi :) Både kul och lite jobbigt att se....Vad är det.. 10 år sen?

2009-05-07 @ 23:27:28
Postat av: Irena

Livet e hårt, gumman! Jag saknar min lillebror oerhört mycket fortfarande. Den 15 maj är det 15år sen han lämnade oss. Men livet går vidare.



Lägger jättegärna golv med dig ;-) Vad ska ni ha för golv? Svart sa du. Blir det klinkers eller klinkerslaminat?



Kram

2009-05-07 @ 23:37:46
URL: http://mystorybook.blogg.se/
Postat av: Irena

Vi hade ett sådant golv i gamla lägenheten. Det e faktiskt snyggt! Vi byggde om hela köket 2005 å då var köket i EK. Jag lägger ut en bild nu på bloggen så får du se hur det hänger ihop ;-)

2009-05-07 @ 23:49:59
URL: http://mystorybook.se
Postat av: Linda

Ja.. jag förstår det. Jag är ledsen Cicci..

2009-05-08 @ 00:53:59
URL: http://skimra.blogg.se/
Postat av: jezzza

Jag klarade det till slut ;)

fast nte i PS tog hem ett annat program för ajg fattae noll :) Kram

2009-05-08 @ 12:11:51
URL: http://jezzzaslillascrapsida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0