Min valborg = tantvarning!

Tja.

Hann bara inte blogga igår, fullt upp med kidsen och så kände jag mig risig. Dagen till ära så vaknade jag och sambon upp bus sura! Så det blev lite gnabb. Men när han lämnat barnen kom han hem med rosor. Det var sött!


av sambon


Haha, när jag tittade ut så såg jag att barnen blivit inspirerade av pappas köp. De har planterat lite tjusigt åt oss utomhus! Visst blev det kanon?!


av barnen


Sen satt jag med lite jobb innan det bar iväg mot brasan. Då vi var krassliga kunde vi inte ha folk över. Tråkigt! Men hursom, så gick jag och de två större barnen till "mötesplatsen" för att träffa upp några polare. Men jag var tidig och de var försenad, så jag stod där ett tag. Då kom det ett ungdomsgäng som tog en lerkruka från några grannar neför backen från oss, och kastade den i asfalten så det låg splitter överallt. FY, vad arg jag blev. Frågade varför de tog den och gjorde nåt så puckat... och de svarade att den bara var där, och en av killarna gick fram mot mig och mopsa med tungan och attityd. Snorisar!

Jag bad dem plocka upp oredan de gjort och faktiskt så började 3 av killarna lägga undan splittret åt sidan, men då kom killen som mopsade mot mig och började kasta splitter in på en annan grannes trädgård. Och vips, så gjorde de andra tre killarna också det. Grupptryck. Så jag tog kort på dem!!! Argh. Så arg var jag! Men vill inte skälla för mycket då jag hade mina knoddar med, man vet ju aldrig med knivar och så. Tycker synd om dem på ett vis, deras föräldrar kan ju inte vara särkilt närvarande då de agerar på detta vis. Mitt agerande kanske var lite tantvarning? Vet inte, men kunde inte bara vara tyst!


förstör i älta


Vi gick en stund efter det, då barnen var så uttråkade på att vänta. Vi kom när de tände brasan och jäklar vad varmt det var!


i älta


Det var så torrt så de var tvungna att sputa vatten runt elden. Vi stod och tittade. Hälsade på massa folk som gick förbi och sedan kom vännerna. Martin tog trollen och gick lite närmre. Sen gick vi till lotto avdelningen och köpte popcorn och sockervadd!

med troll


Har sagt åt barnen att ej ta emot godis av fula gubbar, men de gjorde det ändå! Haha, näe... detta är vår vän Charlie :) var faktiskt han som la skämtet!


bjuder barnen på godis


Sen gick vi hem och mös med godis remmar. Snipp, snapp, slut!

/animegirl

Kommentarer
Postat av: Linda

modigt att säga ifrån tycker jag!

2009-05-04 @ 21:06:54
URL: http://skimra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0