Min runda lilla svettiga kropp var helt slut!

Gokväll!

Igår var vi på ett underbart fik som heter Boo Trädgård. Ligger precis vid vattnet och i en lantlig miljö. Härliga solstolar och hängmattor som väntade. Det verkar vara en ganska ung tjej som driver detta ställe, och bakar själv. De arbetar för att allt ska vara ekologiskt och rättvisemräkt. Härligt tycker jag! Sen är jag inte världens bästa människa själv att följa detta mantra, men försöker så gott jag kan. Vi var i alla fall på utflykt med våra nära och kära vänner Jossan och Martin.


juice från järna
Juice från Saltå Kvarn (Järna), och en så goda "mackor" att man avled!


vid vatten
Pappa Tony med vår bebbe i Bugaboo vagn


klättrar på sten
Jonathan balanserar på stenar


och lulla
Martin och Lulla


äter
Flippen åt ekologisk och närproducerad barnmat


innan hemgång
Varsin klubba innan hemgång


Som ni ser, en otroligt mysig stund :) så vi bestämde oss för att ta vara på restan av dagen med lite rose vin och grillmat! När jag berättade för Jossan och Martin om vad jag tänkt bjuda på så ville två andra gäster på fiket komma.. haha.


och grillning
Rose vin i väntan på mat (och bira!)



Det var igår det. Idag har det varit full rulle! Kom upp ur sängen och vi stack nästan iväg på en gång. Först gick vi och köpte blommor, pizza och dricka. Efter detta så satta vi oss ner på en äng *atjooooo*, och mös med mat. Sen var det powerwalk till en lekplats längre bort. Lek, lek, lek. Efter det så blev det power walk igen till barnens farmors grav för att pyssla om den.

Min runda lilla svettiga kropp var helt slut! Är ju bra, för jag HATAR min mage som den är just nu. Den ska bort! Visst, alla försöker trösta mig med att jag fått tre täta barn, vilket är snällt. Men jag vill inte se ut som en rullande deg klump. För det är så jag ser mig just nu, eller som Svampbob fyrkant. Men lugn, jag är glad ändå :)

När vi sedan kom hem efter flera timmar, ska jag tillägga, så sov alla tre barnen samtidigt! *Skratt* första gången ever det hänt på dagen. Kodak moment ;)


på ängen
Pizzor, bubbelvatten och jalla på en äng


barnens farmor
Gravstenen, barnen längtar efter dig Farmor!


första gången
Alla sover. Halleluja!


Sköt om!
/animegirl



Kommentarer
Postat av: Irena

Tja, här kommer degklumpen nr 2 :-(

Vi kan väl börja powerwalka tillsammans. Imorgon tänkte jag gå till Tyresö och shoppa lite. Så vad sägs??

2009-05-03 @ 21:46:40
URL: http://mystorybook.blogg.se/
Postat av: Mela

Åh, vad mysigt det såg ut :)

2009-05-04 @ 13:42:26
URL: http://melano.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0