Så svårt att skugga, jag blir tokig!!!

God lunch!

Sitter o pular lite med bilden från igår. Dels har jag ändrat övre läpp på Engla (grön overall), då den var lite fel, och väldigt mörk. Sen har jag försökt bearbeta skuggorna lite bättre... men det är så svååårt! Vet inte hur mycket, hur mörkt och car de ska vara vara på. Har skuggat nu men har faktiskt ingen koll på om det är "rätt", en del är säkert det, men andra skuggningar inte.

Här kommer iaf bilden igen med lite mer skugga.


skuggning i photoshop


Nu ska jag suga på karamellen om det är något mer som behövs göras på denna bild, eller om jag ska vara nöjd för denna gång. Det gäller att ha tålamod märker jag, de andra illustrationerna har jag gjort i ett nafs, men har inte riktigt varit nöjd.

Sköt om!
/animegirl

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja usch.. jag mår inte bra. Men det är ingen fara -än och jag hoppas att det inte blir värre. Jag ska lägga mig och vila nu, känner mig helt vilsen i huvudet.. =(



Jag tycker bilden ser jättefin ut! Tänk på vad ljuset ligger och skugga motsatt sida för bästa resultat. Men jag tycker att du fått till det bra, vad JAG kan se nu i alla fall =)



Jag hoppas att du slipper må dåligt snart också!

2009-05-14 @ 11:58:01
URL: http://skimra.blogg.se/
Postat av: Irena

Jag tycker bilden e jättefin.

2009-05-14 @ 16:58:51
URL: http://mystorybook.blogg.se/
Postat av: Jenni "Luna" Söderlund

Bilden ser mycket bättre ut nu när du la till mer skugga!

2009-05-18 @ 09:58:19
URL: http://lunajms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0