Då är det dags att kämpa för "Jag känner en ängel"!

Hej.

Först vill jag verkligen skänka mina tankar till Felicia och hennes närmaste. Idag begravs hon. Sköt om dig i himlen lilla vännen!

För det andra så har jag fått svar från bokförlaget, och de tycker inte att mina illustrationer passar in i förlagets andra utgivningar. De vill inte ge ut min bok. Men jag vill verkligen tacka dig från detta förlag som varit så fin och snäll! Du vet vem du är :)

Svider lite ändå måste jag säga. Men jag VET att min bok är bra och att den behövs. Jag tror helt klart på den, och jag gillar mina illustrationer. Jag är inge akvarell typ.. trots att det kan vara jätte fint!

Vill också tacka alla ni som mailar mig med så fin respons över boken, bloggens besökare växer och jag märker att fler får intresse för mitt projekt. Det är en hel del änglaföräldrar som mailar och vill veta när boken går att köpa. Just nu vet jag inte något exakt datum, men jag hoppas att det rör sig om en snar framtid.

Ni kanske tänker "blir det ingen bok nu"? Jo, det blir det! Jag är tufff och envis... särkilt när jag tror och brinner för något så mycket som jag gör för detta. Jag har redan en plan, och den ser ut såhär:

1. Göra klart bokmaterialet till PDF-form och lägga på hemsidan under helgen. Då kan ni ladda ner boken, med önskan om att tänka på barncancerfonden. Jag kommer också då ha ordnat med en fond hos barncancerfonden, det kommer vara länkat till fonden.

2. Försöka höra med ett förlag till. Jag vet ett bokförlag som har en hel del böcker i samma stuk som jag gör mina illustrationer i. Sen är det ju lite speciellt i och med att jag ber dem att gå in utan vinstintresse...

3. Om det inte blir napp där så går vi vidare själva, så tryckt kommer boken definitivt att bli!

Nu gasar jag igång igen! Häng med och fortsätt berätta om boken!
/Cicci


Kommentarer
Postat av: Lisa

Klart du fixar det här!! En extra utmaning bara.. Fast det inte alltid är så kul.. Jag ser fram emot att boken kommer ut! :) Kämpa på! Kram

2010-02-12 @ 18:15:06
URL: http://jagmamma.blogg.se/
Postat av: Elin

Va trist att de inte gillade det. Är det inte innehållet som är det viktigaste?

Men klart du inte ger upp!! Är det ok om jag lånar lite bilder från din andra barnbok sen och lägger ut på min blogg? ;)

2010-02-12 @ 18:30:47
URL: http://dollyblossom.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Kämpa på, jag håller tummarna att vi snart får se boken ute i handeln:)

2010-02-12 @ 19:23:36
Postat av: Elin

Jo det va de som va tanken =) att jag skulle hänvisa alltså. =)

2010-02-12 @ 20:51:29
URL: http://dollyblossom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0