Illustration och barnbok för att bekämpa cancer!

Hej.

Sitter med alla projekt.

Går ni in på min hemsida kommer ni se ett av de nyare tillskotten i min samling, som jag brinner för!! När jag arbetar så rinner tårarna, sen blir det uppehåll för att sedan komma igen..
Jag gör just nu en barnbok för de familjer som förlorat en nära anhörig. Den heter "Jag känner en ängel", och tanken är att den inge ett visst hopp och lugn mitt i den svåra sorgen.

En illustration som jag tyckter är mysig (från boken men då är den utan pratbubbla och inte samma textinnehåll):

glad i himlen, saknar min ängel

bilden får ej användas

 

 

 

Min pappa och en liten tjej vid namn Felicia är mina inspirationskällor! Min pappa gick bort i cancer när jag var 19 år och min bror var 8 år. Just idag ligger Felicia , snart 4 månader, på sjukhus med sina föräldrar och inväntar himlen. Inga barn ska behöva lida och åka till himlen.. de ska vara hos sina föräldrar! Så därför kommer bokens vinster inte gå ner i min ficka utan direkt ner och oavkortat till barncancerfonden.

 

Gå in och läs mer här: http://www.illustrationbycecilia.se/se/ladda_ner_gratis_barnbok.html

Sköt om er och hoppas att ni är friska och krya där ute!

/cicci


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0