Köp min barnbok och stötta barncancerfonden!

Hej.

Nu ligger alla barnen och sover. Minsta dottern är alltid uppe väldigt länge, idag har hon varit ganska astmatisk men har ökat på medicinerna och nu så var hon hyffsad när vi la henne. Hoppas aldrig vi behöver hitta henne kippandes efter luft i spjälsängen igen..

Nu skenar jag iväg som vanligt, var ju boken jag skulle skriva om..

Ville ju visa lite material från min bok som man kommer kunna ladda ner som pdf från min hemsida, www.illustrationbycecilia.se. Den kommer också kunna köpas som en tryckt bok, där alla intäkter kommer gå oavkortat till barncancerfonden!!! Så du får en varm och hoppfull bok, samtidigt som du gör en god gärning. Det kan inte bli bättre! Däremot vet jag att alla inte har samma ekonomiska förutsättningar, därför gör jag en enkel nedladdnings variant av boken också, så kan man sätta in en liten summa själv till barncancerfonden. Det är i alla fall min önskan!

Texterna i uppslagen är ungefärliga, jag har utökat boken med några sidor och texterna ska bearbetas. Man kan säga att de är en skiss.

illustration ur min barnbok. texten är inte helt bearbetad.

bilden får ej användas

 

ur

bilden får ej användas

 

Jag känner sådant driv för det här! Som jag nämde är lilla Felicia på 4 månader en stor inspiration.. också hennes storasyster Millie som är tre år, som snart kommer ha en alldeles egen ängel i himlen, sin lillasyster. Jag skriver för er tjejer och jag tänker på er varje dag!

 

Jag lägger även ut dessa fyra bilder. Det är bara den svarta linearten än så länge, men det ska självklart färgläggas och retucheras lite.

 

lineart till barnbok, bilderbok om änglar

Bilderna får ej användas

 

Idag har jag också mailat med vulkan.se och barncancerfonden. Jag önskar boken var klar nu, men tyvärr får vi vänta några veckor till. Följ mig i detta arbete och sprid det vidare. Alla stolar ska fyllas på barncancerfondens reklam!

 

Sköt om i massor!

/cicci


Kommentarer
Postat av: Tony

Grymt Cilia blir stolt.

2010-01-26 @ 14:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0