Min barnbok och några illustrationer!

Halloj i kylan!

Det är verkligen riktigt kallt, men börjar smått vända här tror jag :) hoppas det kan bli så pass att man vågar sig ut med lilla tjejen. Hon har ju svår astma så är det för många minus är det inte bra alls att gå utmed pågående besvär.

Hursom är jag ändå ganska munter dessa dagar. Min barnbok börjar verkligen bli klar nu. Jag har sagt det ett tag, men i och med att Filippa legat på sjukhus så himla mycket har det dragit ut på tiden. Jobbar på boken varje dag med lillan, inte det enklaste men många små steg blir tillslut stora kliv :)

Det börjar kännas lite läskigt, fast på ett bra sätt. Personligen brinner jag för mitt manus och mina illustrationer som jag känner passar bra till texten. Jag sitter inte och tror att bokförlag kommer kasta sig på mig, och att jag kommer bli rik och få ära... utan jag är helt nöjd att jag får pula med denna bok och att jag får känna mig stolt över den, hur det än blir. Det är inte så lätt ute på författar- och illustrations marknaden, detta förstår jag mycket väl.

Jag ska skicka in mitt material till Opal´s boktävling. Har även tänkt att skicka in till några andra väl utvalda bokförlag, för jag kan ju inte sitta och anta att jag vinner tävlingen trots att jag hoppas på det! Vi får se, men hursom vet jag inte vad som är okey i denna bokvärld. Vill ju ej trampa någon på tårna, men att skicka till 4-5 förlag måste väl vara helt ok? Eller?

Är det ingen som nappar så kommer jag fortsätta själv via Vulkan.se. Just för att jag verkligen tror på mitt manus och mitt sätt att illustrera historien. Jag inser dock att jag har mycket hårt jobb och slit framför mig om jag ger ut den själv. Vill tro att den kommer vara uppskattad!

Iiih, bara babblar här :) det är för att jag är lite nervös. Tänk om jag är hemmablind och boken inte alls är bra! Jag har givetvis visat material både för vänner och icke vänner.. positiva till extremt positiva reaktioner har kommit. Samtidigt.. vad ska de säga? Krävs mycket mod att säga till någon att det ej är bra, trots att jag verkligen ber om det (om så är fallet).

Här kommer tre illustrationer från boken, de är inga "huvudillustrationer" då jag ej riktigt vill avslöja vad boken handlar om:

illustration, ballong, mage, fantasi bild

Illustrationen är min egen och får EJ användas utan min tillåtelse!

 

sätta på sig skor, barnbok

Illustrationen är min egen och får EJ användas utan min tillåtelse!

 

lök, kål, tuggummi, barnbok

Illustrationen är min egen och får EJ användas utan min tillåtelse!

 

Så snart boken är helt färdig och jag vet om något förlag hört av sig eller om det faktiskt blir så att jag kommer trycka själv så ska jag dela med mig av titel och lite innehåll från manus. Kommer givietvis fortsätta skriva om vad som händer...

 

Sköt om er och önska mig lycka till! Eller ännu bättre, ge mig en spark i gumpen :)

/animegirl



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0