En gammal bild.

Hejsan.

Står lite still i mitt huvud idag.. hela familjen (ALLA fem stycken) har varit grymt sjuka. Vi har haft sådan otur på sistone med sjukdomar. Nu tänker jag dock positivt och att vi har fått vår del av virus och bakteriekakan så jag kan köra på med boken.

Jag har i och för sig kommit en bra bit på vägen nu... men det är en bit kvar dock. Jag är nöjd med min karaktär och speglar verkligen det jag vill komma åt, och hoppas att övriga kan uppfatta det jag önskar också. För en tid sedan var det trögt då jag inte visste hur manéret skulle vara.. och höll på att bråka med både tusch, pastell, akvarell, kritor och vattenfärg. Jag blandade också de olika medlen men blev aldrig nöjd. Jag älskar till exempel mina tuscpennor och pastellkritor! Men just för denna bok jag håller på med just nu har jag kommit fram till att det blir bildprogram och wacombräda som gäller. Det känns helt rätt och blir jätte bra!

Dock har jag fler bokidéer som jag hoppas och har stora ambitioner på att förverkliga där färgläggning för hand passar. I alla fall i mina tankar och visioner.

Hittade idag en gammal bild... en slarvig lineart som jag snabbt färglade med mina tuschpennor. Den har inget med boken att göra dock.

drömmar om att ge ut barnbok, illustration: cecilia svensson, bilden får ej användas utan tillåtelse

Illustration: Cecilia Svensson, Bilden får ej användas utan min tillåtelse

Fick även ett inlägg från bokförlaget Opal (www.opal.se) om att de har en barnbokstävling. Jag var inne och läste på deras hemsida om den och det är helt klart intressant! Så det blir nog att knåpa ihop material och skicka in.

Här vill jag också tillägga att jag inte hört av mig till ett enda förlag ännu. Jag vet att man kan skicka in manuset och några illustrationer därtill, men jag har alltid velat göra första boken så klar som möjligt. Man får ju bara en chans och vill med detta sticka ut och visa att jag jobbat hårt. Den bok jag håller på med nu är tänkt som en serie med böcker. Nu när jag blir mer och mer klar med boken blir jag smått nervös om det kommer finnas ett intresse för det jag gjort, och det hoppas jag verkligen (och tror)!


Wish me luck och sköt om Er!
/animegirl

Kommentarer
Postat av: Fridah

Hej!!

Jag har försökt skriva till dig på cancerfondens forum, vet inte om mailet gick iväg, annars har du ngn mailadress?



mvh Fridah

2009-11-23 @ 12:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0