Andy´s (lekland), paradis eller helvete?

Tjao.

Idag är inte min dag, nerslgen i min jäkla astma av en förkylning, inte värsta men det räcker för mina luftvägar. Har dock precis suttit med en hyfsat viktig jobbgreja jag hade deadline på idag. Måste man så måste man.

Igår var också en seg dag, kändes som vi som familj hade massa ambitioner att göra något kul för barnen... de fick storhandla med pappa Tony. Haha. Stackare. Detta var på förmiddagen och när vi sedan jätte sega tar tummen ur rumpan för att gå ut så börjar det regna! Jonis blev jätte ledsenoch vi bestämde oss för att åka till leklandet Andy´s i Sickla. vi var ju ändå påklädda!

Men det där leklandet.. jag vette tusan... en del säger paradis... jag säger helvete. Vilka hemska föräldrar som tar med sig barnen dit, sätter sig skönt med fika vid ett bord och läder tidningen. De struntar i vad deras ungar gör mot sig själva och andra. Blir upprikigt upprörd! Varför jag reagerar så är för att mina barn drabbas av deras som inte visar hänsyn och går helt emot lekreglerna som finns, och Jonis höll på att bli nerputtad (med flit) för kanorna (och de är stooora) både en och två gånger. Tack och lov var Tony med och fångade honom, plus lyckades armbåga ungen som gjorde det.. bara skojar.. eller kanske inte...


filippa k är skeptisk


Filippa var också något tveksam till detta ställe.  Jag kan säga att det absolut finns föräldrar som har uppsikt, all heder åt Er! Jag såg igår en asbra mamma som satte gränser åt sin son som levde rövare med mindre barn, bra jobbat!

Men måste tyvärr säga att de flesta föräldrar ser detta ställe som någon slags barnvakt, håller med att det skulle vara bekvämt och sitta och inte bry sig. Men, NEJ föräldrar, så uppför man sig inte på offentliga platser. Håll reda på era kids! Punkt slut.

/animegirl

Kommentarer
Postat av: Linda

Håller med dig fullständigt! Det är ju som föräldern här runt som inte bryr sig om att säga till sin son som är elak mot Marcus helatiden! Vissa undrar man över alltså!

2009-05-11 @ 23:58:57
URL: http://skimra.blogg.se/
Postat av: Irena

Bra där! Håller med till 100% Ååhhh så långt hår Flippis har. Och hårspnne. Det lär nog dröja innan vi kan sätta ett på Elina.



Hon provsatt i Bumbon igår. Hon e lite vinglig fortfarande. Hon såg så rolig ut. Hon satt och stirrade på hennes strumpor då hon fick se dem för första gången. Sötis.



Kram

2009-05-12 @ 00:46:03
URL: http://mystorybook.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0