Hurra, 1 maj!

... eller, varför är det så kul förresten?

Dagen har varit ganska jobbig då barnen har sockerchock från godis remmarna igår. Inte så mycket att hurra för. Dumt av mig... Vi har i alla fall varit ute i det fina vädret, gick och handlade ihop. Barnen var jätte glada. NOT! Eller Jonis var ganska glad, men Wilma var som en sur citron.


i molo tröja
i molo tröja


När vi kom hem fikade vi alla utomhus i trädgården, var skönt! Alla varlugna. Man behöver det små stunder. MEN, sen så var det inte så lugnt... jäklar vad de röjde runt och lät. Urk. Var inte på humör idag kan jag säga. Mer sur blev jag när jag hittade äckligt kattbajs i sandlådan! Och inte lite heller! Måste byta sand i lådan för i den sanden kan de inte leka. Det är ganska tungt och jobbigt projekt, men var verkligen skit och piss överallt!

Men när jag håll på att muttra där, så såg jag en älva och Askungen på studsmattan, då blev jag lite glad igen :)


studsmatta


Hittade även gula lijor som jag inte har någon aning om vart de kommer ifrån. Måste blåst hit, för vi har då inte planterat några. De var iofs ganska fina.


i trädgården


Nu sitter jag här, sambon sover i soffan, Flippen sover i sängen och barnen kollar på film. Ett äckligt berg av disk börjar växa till sig. Fy och blä. Känner mig lite ettrigt sur idag, kan det bero att jag käkat sura godis remmar kanske? Näe, tror jag ej. Återigen... Hurra, 1 maj!


See ya ;)
/animegirl






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0