"Jag har också sett en idiot...."

Hej. Hoppas allt är bra med dig!

Idag har jag jobbat rumpan av mig med boken, och det har varit otroligt roligt! Jag ska visa Er något ur den om ett tag, men måste kolla lite hur det funkar då jag är väldigt försvarande gällande min idé/text och illustrationer...

Jag vill också dela med mig av vad min 4- årige son sa idag (kanske låter lite grovt, men det blir visst så ibland). Det här hände:

Mamma (jag) kör bilen hemåt från dagis med barnen i. I ett snirkligt bostadsområde med en rejäl kurva med ganska smal väg kommer en gubbe i en svart volvo farandes i världens fart. Han är inne på min sida och hinner knappt veja undan, och jag vejar kvickt som attan så nära kanten jag bara kan för att undvika frontalkrock!

JAG: -JÄVLA IDIOT! En direkt och spontan reaktion då han kunde skadat mina barn.

JONATHAN: Jag har också sett en IDIOT mamma... på rullskor, han körde så fort att det inte var klokt! Detta säger Jonis med största allvar i rösten.

Ibland kan man undra vad man lär sina barn.. men en sak är säkert.. det finns idioter där ute!

Var rädd om dig och andra!
/animegirl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0