Colour proof and plotter proof

Hejsan.

Vart tog det fina vädret vägen? Det kommer nog snart igen..

Nu är det allt bra nära tills att "Jag känner en ängel" trycks! Under helgen jobbar jag lite på min andra bok då den ska tryckas om cirka två veckor, men det viktigaste är att gå igonom allt material för "Jag känner en ängel" och godkänna det för tryck.

Det jag fick var ett "Colour proof" där jag ska se om färgerna ser OK ut, fick ett stort uppslag med fyra bilder på. Färgerna ser toppen ut och det känns ju underbart!

prepress, childrens book, barnbok, färgprov

© 2010 Cecilia Svensson


När jag sedan skulle gå igenom "Plotter proof" så såg jag väldigt snabbt att sidorna låg lite tokigt. Den första textsidan av själva historien ska ligga på baksidan av "Tillägna sidan". När den blev fel så blev allt efter också fel såklart... men detta är redan åtgärdat av prepress i Belgien, och jag har fått hem en PDF med ändringarna som nu stämmer överens med vad jag ville. Nu ska jag dock lusläsa så att det inte är någon miss i texten.

Millie och Felicia

© 2010 Cecilia Svensson

den kom då också på fel plats..

© 2010 Cecilia Svensson

 

Sen vill jag faktiskt säga ett stort tack till mina barns förskolefröknar som lyfte mig i fredags, de tycker verkligen om "Jag känner en ängel" och de sa detta på sånt fint vis och jag fick till och med en härlig kram! Tack för att ni finns för våra barn och för att ni lät mig få veta era tankar!

 

Nu är det dags för fuktstund (har infört godisstopp på barnens initiativ)

/Cicci


Kommentarer
Postat av: Elin

Najs! =) love it love it love it.......

2010-04-10 @ 19:03:44
URL: http://dollyblossom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0