Vad tycker du?

Hej.

Usch, vår lilla tjejen hostar ganska mycket idag... astman har smygit sig på igen. MEN, jag hoppas av hela min kropp att losec och att vi har tagit bort mjölken gett resultat och att det inte blir något akut anfall. Tiden får utvisa detta. Håll tummar och tår för oss nu!

Jag satt och tittade på illustrationerna från "Jag känner en ängel" igår. Då fick jag ett infall av en ändring... tänkte visa den och vill jättegärna höra vad du tror?

Här är texten som tillhör illustrationen:

Här är den ursprungliga illustrationen:

 

Här är den "nya":

© 2010 Cecilia Svensson

 

Jag tycker på något sätt att den sista är mer kraftfull. Man kommer sorgen ytterligare ett steg närmre. I övrigt är ju boken väldigt ljus och färgglad. Så, vad tycker du?

 

Ciao!

/Cicci


Kommentarer
Postat av: Lina

Det fnns fler än du som håller tummarna kan jag lova dig! Kikar in här med jämna mellanrum och kollar hur det är med er.

Sen är jag inget proffs på bilder, men nallen, den är ju så fin så det vore synd om inte hela syntes?

Bokens helhet tycker jag verkar vara en väldigt bra barnbok, väldans bra "åsikter" som står där för de små att lära sig!

Kram!

2010-03-20 @ 17:56:18
URL: http://linasandberg.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag håller inte riktigt med Lina om nallen, jag tycker bilden blir mer kraftfull när flickan är mer i centrum. Jag tycker att det passar bra med det svarta men funderar även kring andra varianter, som den översta bilden men med svart istället för grått (fast då kanske håret "försvinner"..). Och/eller kanske svart kring hjärtat istället för vitt? Jag tror att hjärtat skulle framträda mer då men det är naturligtvis svårt att säga utan att ha sett det. Jag vet ju inte hur mycket arbete det innebär att byta ut färgerna men du kanske skulle kunna göra några såna varianter? Det skulle vara intressant att se hur det skulle ut.



Hoppas att det håller i sig så att lilltjejen får vara frisk!

2010-03-20 @ 23:05:10
URL: http://anamcara.blogg.se/
Postat av: Helena

Håller verkligen alla tummar och tår för er!

Jag tycker du ska känna efter längst ner i maggropen vad som känns bäst. Jag vet vilken jag tycker men säger inte det för det är bättre om du bestämmer, det är trots allt du som ska publicera boken...

Lycka till!

Kram

2010-03-21 @ 08:28:07
URL: http://afnord.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0