fasiken, fika, foto och lagerhaus

Hallå där!

Fasiken, fasiken, fasiken vad vi fick stressa idag! Det är inte bra, jag VET! Men ibland blir det så. Försökte dock inte stressa på barnen allt för mycket. Man kan ju tro att det är enkelt att lämna på dagis, men det är 3 ungar som ska äta frukost (varav en äter inte själv), sen ska de tvättas och få kläder på deras små kroppar. Mitt i allt det här så ska jag också få i mig något att äta och gärna duscha tack! När man tror att allt är klart hittar man inte kepan till Jonis, och när man hittat den så bajsar Filippa. Fasiken, igen.. haha, och man ska vara på verkstaden typ.... NU! Fort och skynda!

Trycker i kidsen i bilen, skrattar och försöker göra en lek av detta kaos. Det funkar och ungarna garvar åt sin tokiga morsa! Alla i bilen, skönt.. då bär det iväg. Lämnar in bilen på verkstaden för att byta däck.


däckbyte


Ja, bilen blir ju inte klar på stört så jag tar vagnen och drar iväg till Forum Nacka för att fördriva tiden. Lite stress för jag har vissa saker i arbetet jag måste få klart idag. Men man kan ju inget göra just nu, så det var bara att slappna av. Fick ett sms av Rebecca att hon gärna möter upp mig i Forum då hon visste att jag skulle dit.

köpcentrum i nacka


Jag och Filippa gick in på mitt gamla jobb som ligger där, Polarn O. Pyret. Hälsade på lite, alltid lika trevligt och massa fina kläder! Gick in på Lagerhaus också. Fanns så mycket fint jag ville tipsa om men jag fick absolut inte fota några produkter. Tråkigt och förargligt! Efter en stund kom Rebecca (svägerska) med något purkna Melvin. Han är också min soltstråle och älskar honom högt!


melvin är lite purken


Vi gick runt och mös, käkade lunch på världens bästa pasta ställe som jag aldrig kommer ihåg vad det heter. Gott i alla fall. Sen kämpade vi med att få barnen att somna så vi kunde fika en kort stund. Och det fick vi, men så fort vi druckit upp kaffet så vaknade de små liven. Och då var det också dags för mig att hämta bilen, och åka hem för att jobba!

jobbar med fakturor och utlägg


Efter jag hämtat kidsen så gav jag Filippa mat och började städa, alltid trevligt att ha det lite fint inför helgen. Och vips så var sambon hemma med grill mat och vin. Wohoooo!!! Mys pys. Detta är upp ätet nu, men vin finns kvar och vi inväntar sambons bror med familj (Rille, Rebecca och Melvin). Blir en lugn hemma kväll med barnen.


mums och mys!


En sak kan jag i och för sig visa från Lagerhause, det är den rosa retro ramen (dessa ramar är så fina och finns i flera färger). Fixade ihop två foton med två ramar. Den vita ni ser är en Ribba ram från IKEA. Ska luska lite hur jag kan få lägga upp snygga prylar på bloggen, för jag kan faktiskt inte köpa allt snyggt jag ser.. haha. Men förstår dock att man inte bara kan foto hursom och använda andras material.

fixat lite på sideboarden :)


Nu är sällskapet snart här och det är dags för mig att runda av. Jo, ska göra en rolig grej hemma så snart det går. Ska själv måla familjeporträtt i egen stil på en vägg i vardagsrummet, i chockrosa (huvudfärg). Köpa måttbeställd ram i silver finish för att montera runt porträttet. Ska bli kul att visa för Er, men det dröjer ett litet tag.

Trevlig och skön fredagskväll!
/animegirl

Kommentarer
Postat av: Dannii

du verkar ha haft en händelse rik dag ;) önskar dej en trevlig helg =)

2009-04-24 @ 20:14:32
Postat av: animegirl

haha, ja full rulle nästan varje dag =P trevlig helg dannii! :)

2009-04-24 @ 23:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0