lever jag eller?!

Tjaba.

Igår när Melvin med familja var här så var det jätte mysigt. Men alla var trötta, då är det skönt att umgås med människor man "får vara trött" inför. Barnen lekte jätte fint, och Melvin hittade älvan i sig.


melvin är tingeling


Filippa somnade ganska tidigt, runt 21 tiden har jag för mig. Dock vaknade hon klockan 23:30 och var helt hysterisk. Hon var hysterisk hela natten och jag har kämpat som aldrig förr med henne känns det som. Men lyckades hålla mig ganska lugn. Var i och för sig inte så glad när hon vaknade och gallskrek, men efter ett tag lugnade jag mig, men är så svårt när man är så sliten. När ska dessa hemska nätter ta slut? Lever jag eller?!

Tack och lov tog Tony henne på morgonen så jag fick sova lite. När jag hade gått upp så packade vi ihop allt vi behöver till en utflykt i Hellas Gården i Nacka. Tony tog bilen men jag, Jonis och Wilma tog bussen för att göra det hela lite mer spännande.


buss till hellas


Rickard, Rebecca och Melvin var redan där. Vi satte oss i gräset för att invänta Tony och Filippa. De kom efter en stund, och det är så bra för att vi har en vagn av märke Bugaboo, och där kan man använda sittdelen som en babysitter. Perfekt! På sig har Filippa en ursöt solhatt från Polarn O. Pyret!


polarn och pyret solhatt


Vi satt och fikade och pratade. Melvin var dock på språng hela tiden. En fotboll fanns att leka med för barnen. Wilma tyckte det var kul, och Melvin också. Jonathan var mest på upptåg på stenar och i skog.


fotboll


vart tog bollen vägen?


Vi åkte buss hem också. Det var en mysig utflykt och vädret är underbart! Men vad mycet kraft det går åt för att hitta på spännande dagar åt barnen, varje dag är ett nytt äventyr! Oftast är det roligt, men ibland drömmer man om att bara få vara ifred, även om man älskar sina barn mest i hela världen. Bara få andas. Men idag var underbart och roligt. På hemvägen gick vi förbi Statoil och köpte lite Malaco godis. Det är ju faktiskt lördag :)


malaco godis


Nu är vi hemkomna, alla är lite trötta. Om cirka 1 timme kommer ett par kompisar till oss. Ska grilla idag igen. Det är underbart med tomt och trevligt sällskap! Ser dock ut som en bomb slagit ner i vårt hus, men det får vår omgivning stå ut med.

Hoppas ni får en lika fin dag som oss!
/animegirl




Kommentarer
Postat av: linda

en härlig blogg i min stil

2009-04-25 @ 21:28:27
URL: http://krussiduler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0