ska inte bebisar sova?

Gokväll.

Det här kortet togs idag under en av stunden som jag bloggade. Detta är stället för Filippa några stunder under dagen. Hon är ett väldigt vaket och aktivt barn, så jag får ha henne i olika "stationer" när jag arbetar, eller bloggar iofs. Hehe men hon river på ganska bra där nere!





Efter hämtning av barn på dagis så såg det mer eller mindre ut på detta vis. Vi kom hem, Filippa skrek i vanlig ordning, men det är så det är. Jonathan och Wilma tvättar alltid händerna när de kommer in. Blä, basillusker!





Efter tvättning så passar Jonis på att mysa lite med lillasyster, och detta uppskattas enormt mycket av lillan. Hon verkligen avgudar sina stora syskon. Wilma står faktiskt fortfarande och tvättar händerna då hon är en väldigt nogrann tjejja.





En stund senare är Jonis helt inne i Nikelodeon i väntan på mat. Han gillar sina ap-kallingar sten mycket och vill gärna att mamma ska ta kort, posa vet han hur man gör ;)





Japp, nu var det dags för middag! Och vad serveras? Jo, en riktig lyxmåltid med familjen Dafgård. För Jonis blev det kåldolmar och för Wilma blev det kalops. Jag vet, hemma lagat till de små barnen.. men ibland orkar man bara inte! Det hemska är att Jonathan säger att hans favvo mat är micro-mat.. hmm... men faktiskt, så mycket micromat får de inte.





Wilma och Jonathan tog ett bad ihop. Olika långa bara. Wilma hade badat klart efter 2 minuter och Jonis efter 20 minuter.. lite skillnad. Medan Jonis badade på så gick Wilma och la sig, inga problem. Lillan Flippo var dock helt hysterisk, men somnade efter mycket om och men i sin säng. Då blev hon helt plötsligt gullig igen (men vaknade efter 20 min.. grrr).





Jag och Jonis hann i alla fall ha en grimas stund, väldigt lyckad. Kolla här! Haha, fint va?





Sen kom pappa hem helt plötsligt. Han hade ont och jag fick hjälpa honom av med kläderna. Blodig plast på armen som skulle av. Detta var hans första sittning, men ska dit 2 ggr till. Så tatueringen är ej klar. Men den blir nog jäkligt fin. Roligt!





Klockan är nu 22:20 och Filippa är fortfarande vaken och still going strong. Jag kan inte hjälpa att undra.... ska inte bebisar sova?

Ta hand om er
/animegirl

Kommentarer
Postat av: dannii

dina barn är bara för söta.. och jag är avis på din sambos tatuering. vill oxå ha en :P

ha det bra =)

2009-04-22 @ 19:51:20
Postat av: animegirl

tack så mycket!



visst blev hans tattoo bra! som sagt e ej klar, men fler bilder kommer i maj efter nästa sittning :) till hösten är det min tur!!!



tack, är alltid kul att höra om ens kära rugrats :)

2009-04-22 @ 21:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0