Egosemester i Cypern

cyprus, fig tree bay, resa utan barn, resa med barn, egosemester

Hej.

Gjorde en del anteckningar i Cypern. Denna gällande att just ta en egosemester och tankar kring detta:


Mitt i egosemestern på rummet

Ja, det är vad det låter som. En semester tillägnad mig och mitt välbefinnande! Jag behöver få vara mig själv/Ceilia som är 28 år och lite smått överviktig. Jag behöver få ta en paus från det som varit med tre jobbiga graviditeter, svåra förlossningar och tre osovandes kolikbarn. Men främst från vardagen med allt vad det innebär till exempel det jäkla hushållsarbetet! Plus att alla tre barn är väldigt täta, den äldsta är 4 år och jag har inga tvillingar.

Måsta bara säga det här angående min övervikt. Det finns så många som bär på fler kilon än vad jag gör,  men ändå har vikten kretsat mycket i mitt snurriga huvud då det var dags att dra på sig bikinin och bli badbrud! Gah! Jag tycker absolut inte illa om överviktiga och jag såg världens sötaste tjej jag sett i hela mitt liv i Cypern och hon var ganska bra överviktig men glänsde och trivdes med sig själv. Det är ju det som är mitt problem, att  jag trivs INTE i mina pluskilon! Men, här biter jag i det sura äpplet och drar på mig bikinin trots att jag är van att väga i alla fall 12 kilo mindre.

Det är toppen att vara iväg! Saknar barnen och sambon jäkligt mycket stundvis, men jag vet att en vecka går snabbt och sedan är jag tillbaks i det härliga kaoset. Så jag ska bara njuta, då jag inte har åkt hit för att ha skuldkänslor. Jag trivs dock bra med mitt liv hemma. Det tråkiga är att vi inte har någon avlstning (då måste vi köpa oss fria)vilket gör att man kan få för mycket av det goda ibland. Då är man ingen inspirerande mamma och då är det bra att ta sig en semester!

Det är min första semester utan dregeltomtar (barn) och kommer definitivt inte blir den sista. Min sambo åker en vecka efter mig till Grekland för att vara lite ego han också. Sen behöver man inte alltid åka en iväg en hel vecka, man kan ju göra billigare och kortare alternativ så som boka en 24 timmars kryssning med en rolig vän.

Jag vill faktiskt ge mig och sambon en applåd över våra egosemestrar och att vi tog detta steget fullt ut. En del tycker att det är konstigt att vi åker på semester på skilda håll. Oftast är det personer som har avlastning med barnen upp över öronen. Förresten, GRATTIS till Er.. jag är inte ett dugg avundsjuk (skrivet med lite ironi om detta inte framgick). Hursom, en applåd till oss för denna handling och den uppkom kanske mest av dessa tre anledningar:

KAOS: anledningen till att vi unnar varandra egosemestrar, sen är det inte alltid hemskt kaos utan oftast härlig kaos... men dock ett kaos.

KÄRLEK: just för att vi älskar varandra och vill göra saker för varandra som stärker oss både som individer och som ett par.

TILLIT: vi litar fullt på varandra och är trygga i att ingen skulle göra något dumt. Det gör också att vi inte behöver gå kopplade ihop och vågar ge varandra tid på eget håll.

Rätta mig om jag har fel, men jag tror... nej, jag är övertygad om att det är viktigt att få egentid ibland. Inte alltid ha en mammastämpel i pannan. Jag tror att denna upplevelse och handling, som med säkerhet kommer leda till fler separata trippar, är en investering i vårt sambo och föräldrarförhållande.

Simma lugnt!


Ja, det var en av anteckningarna jag gjorde i Cypern. Allt var toppen och jag ångrar inte att jag åkte. Nu är Tony iväg och jag kan säga att vi är lite nykära och längtar efter varandra. Håll tummarna att det inte blir någon mer bebis nu.. risk finnes! Haha, skojjar bara!


Sköt om!
/animegirl





Kommentarer
Postat av: Linda

Underbart! Det var du verkligen värd =)

2009-07-22 @ 23:54:46
URL: http://skimra.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Vad härligt med egosemester! Du och din sambo verkar ha ett sunt förhållande :)

2009-07-27 @ 10:27:22
URL: http://houseofyaya.blogg.se/
Postat av: Maria Johnsson

Åh vad härligt med en egovecka! Jag håller med dig att det är viktigt med egentid. Speciellt för att hitta sig själv och som du säger för parrelationen. Jag tog in en natt på hotell förra helgen för att få lite tid för mig själv. Det var välbehövligt...och jag har bara ett litet troll att ta hand om hemma...än så länge (bf 3 okt. Jag beundrar dig hur du fixar och får i hop allting! Stor kram Maria

2009-07-29 @ 09:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0