Attans Astma med tripp till Akuten!

Hoho.

Sitter en väldigt sliten Cecilia framför datorn, jag har max sovit 2 timmar/natt hela veckan. Igår blev lillan riktigt dålig och nu är det fastställt att också barn nr 3 har svår astma.

Började med att åka in akut till Nacka Närakut, vilket vi brukar när barnen behöver extra hjälp med andningen. De var super snälla och tog bra hand om oss. Filippa fick andas i maxime med atrovent och ventoline två gånger, vilket brukar räcka mer än väl för en astmatiker. Men det gav inget resultat. Läkaren sa att jag måste åka in till sös barnakut på momangen och få fortsatt hjälp där, så gav hon mig en remiss.

På sös gick det snabbt må ni tro, en del hade suttit och väntat i 4 timmar och jag fick träffa läkare efter 20 min. Vi var där från kl 19:30- 00:00 för vård av Flippen. Hon fick andas ytterligare 3 ggr!!! Och fick betapred tabletter (korison) och airomir. Mycket, mycket, mycket medicin!

Läkaren ville halvt som halvt lägga in oss, men då han hörde på mig att jag är kunnig inom astma (har grymt svår astma själv) kände han sig säker på att jag skulle klara vården hemma. Dock har vi inte sovit knappt nånting inatt (igen), hon är väldigt gnällig, hon äter inte och jag får truga i henne vätska... blöjan är torr, hon är hängig och astman tilltar  igen. Klockan 11:00 blir det doktorn igen... håll tummarna att det ska lossna nu!


akut astma
Akutmedicin


filippa 8 månader med astma
I mammas famn kan man sova några minuter


Det känns inte bra att mina barn ska lida för något jag har gett dem, men försöker tänka att det kunde varit mycket värre. Astma kan man leva med trots att det kan vara otroligt påfrestande och hämmande i vissa situationer. Nu väntar kallelse till Nacka barnmottagning för ordentlig utredning. Attans astma!

Sköt om!
/animegirl



Kommentarer
Postat av: Sandra

Usch stackars lillpluttan då! Hoppas hon blir bättre snart, och att du får sova lite..

Skickar en "kryapådig" kram till henne.

/Sandra

2009-05-29 @ 15:30:50
URL: http://tassandra80.bloggagratis.se
Postat av: Irena

Ååhh stackars liten! Det e absolut inte ditt fel. Det e inte du som gett dem astma. Astma e ändå rätt så vanligt i Sverige. Hoppas bara att Flippen inte lider allt för mycket. Ni kan släppa av Wilmis och Jonis hos oss imorn om ni vill vila ut lite.



Måååånga kramar

2009-05-29 @ 22:28:10
URL: http://mystorybook.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj oj oj... det är inte roligt alls när de små får lida. Man känner sig så hjälplös. Trots det så får du inte klandra dig själv för att ha "gett" det till dem. Jag tror inte de kommer klandra dig tillbaka. Jag hoppas verkligen att det släpper!



Kram

2009-05-30 @ 02:19:17
URL: http://skimra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0