Alla är vaccinerade...

... Ja, iallafall i vår familj! Det tycker jag är superskönt då jag, Jonathan 4år, Wilma 3år och lilla Filippa 1 år ingår i riskgruppen. Läkare har sagt att det inte finns något alternativ gällande oss än att ta sprutan, till och med för lilla tjejen som i ålder ligger under för att få vaccinet (utgången gällande Filippa om hon får viruset är mycket ovisst och säkert inte av det positiva).

Så för strax över en vecka sedan fick vi vaccin på vår vårdcentral. Allt gick jätte bra och det rullade på smidigt trots mycket människor. Efter blev jag och Wilma trötta och ganska ömma i armen. Men Jonathan och Filippa körde på som vanligt fast de såklart var ömma, Filippa fick sin i benet och hade en rejäl bula i cirka 1 vecka.

Idag läste jag att två unga i Norge dött, de ingick i riskgrupperna. Idag vaccinerade sig min sambo, och det känns tryggt. Personligen tycker jag att alla som kan och får vaccinera sig SKA göra det. Ingen vet hur viruset slår på just dig eller någon i din närhet. Barn under 3 år får inte vaccineras, där säger man också att barn under 2 åe tar mycket hårt på viruset. Om alla tar ansvar för sig själva och omgivningen kan samhället få ner smittan, och detta är önskvärt då risken att viruset kommer mutera sig och bli ännu aggressivare finns!

Ni som ser Er som friska människor.. det finns ofriska också som blir hjälpa av att ni vaccinerar Er och håller smittan nere, och snälla tänk på alla små barn som inte får vaccin!

Ville bara säga min mening.

Sköt om!
/animegirl

Kommentarer
Postat av: Linda

Bra gjort =) Jag har också vaccinerat mig!

2009-11-02 @ 16:12:26
URL: http://skimra.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh, hehe, tack ska du ha.



Här är allt bra. Hur har ni det nu då? Är allting påväg bort?



Kram

2009-11-04 @ 12:38:38
URL: http://skimra.blogg.se/
Postat av: Camilla

Du har helt rätt om vaccineringen! Tyvärr är det såå många som är negativa till det. Men jag ska iaf och ta den i morgon. =) För min egen skull & även för dom som finns runt omkring mig.

Du hade jätte fina illustrationer oxå!! =)



Ha en riktigt God Jul & Gott Nytt År!!

2009-12-21 @ 21:23:11
URL: http://camilladegerbjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0