Tack AnnaPenna!

Hejsan.

Jag pular och står i med mina illustrationer.. byter karaktärer, funderar över färgläggning och slåss med skuggningar. Nu har jag dock fått fram en karaktär som jag tycker om och tror passar till det manus jag skrivit, behöver leka lite till för det där sista piffet bara. Nu återstår bara (som inte är så bara) att färglägga rätt för den där riktiga känslan, och det är den största utmaningen tycker jag.

Då jag var lite osäker på min illustrationsförmåga tog jag kontakt med en väldigt duktig illustratör som jag genast fastnade för när jag klev in på hennes hemsida, hon kallar sig AnnaPenna (www.annapenna.se) och verkar vara en väldigt snäll och ödmjuk kvinna som tog sig tid för mig och min illustration. Jag fick både bra och dålig kritik (fast jag tycker i och för sig inte att man kan kalla det dålig kritik då man får något konkret att förbättra). Kortfattat så tycker hon att jag absolut har talang, men att bilden kändes platt, det måste komma mer liv i den. Det håller jag helt med om, och det är det jag kämpar med.. jag började illustrera för cirka 6 månader sedan och är ju väldigt färsk på den biten.

En annan sak.. de illustrationer jag lagt upp här, slarv alltihop nästan då jag inte skuggat färdig eller inte skuggat alls. Jag tycker själv att jag utvecklats en hel del från de bilder som ligger på bloggen.. och återigen så har jag en del hyfsat bra material, men det är till boken och vill inte lägga upp det på nätet. Dock ska jag göra en del portträtt mot juletid.. de kommer läggas upp!

Jag tackar AnnaPenna ännu en gång och är mycket belåten med den kritik jag fick!

Sköt om!
/aniemgirl

Kommentarer
Postat av: Melina

Hej!



Jag har följt din blogg om dina boksdrömmar och tänkte då att du kan vara intresserad av en tävling som vi på bokförlaget Opal lanserar idag!



Det är en barnbokstävling med 25 000 kr plus royalty i prissumma och med en jury bestående av Sven Nordqvist, Stefan Casta och Nina Suatan. Gå gärna in på www.opal.se för mer informaton!



Vänliga hälsningar,

Melina

2009-11-19 @ 13:41:55
URL: http://www.opal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0