Jag har stor mage och pruttar aldrig... eller?

Jo, jag brukar inte skriva så mycket om mina barn i bloggen. Inte för att det är tokigt att göra det :) och jag skriver såklart om dem ibland, men annars är det mest fokus på mina illustrationer och böcker här.. men idag sa Jonathan något som jag måste berätta!

Jonathan (5 år) och Wilma (4 år) sitter i badet och jag sitter jämte för att säkerställa att de inte dyker under vattnet för länge =P men så snicksnackar vi lite. Vi börjar prata om pruttar, och jag frågar dem om de vet vad pruttar faktiskt är?

Näe.. det vet de ju inte riktigt. De vet dock att pruttar kommer från rumpan, de luktar och låter. Då förklarar jag även att pruttar blir till när vi äter och dricker. För då sväljer vi luft som blir gaser.. och om att viss mat gör att man blir extra pruttig osv.

Sen säger jag att alla pruttar, och det varje dag. Vi måste göra det annars får vi ont i magen, den blir stor och uppblåst som en ballong...

Denna dialog följer:

Jonathan: "Men mamma..."
Jag: "Ja, Jonathan..."
Jonathan: "Du pruttar inte så mycket va?"
Jag: "Ehhh, va.. jo, en del... vadårå"
Jonathan: "Men du har en stor och tjock mage juh! Då pruttar du väl inte?"

Hrmf... vad säger man om det?! Haha.. ja, barn är ju ärliga små varelser.. men de kan väl välja sin ord till sin mor i alla fall? ;)

Godnatt på er!
/Cicci... mamman med stor mage som aldrig verkar prutta

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ååå så roligt underbart!! Jag skrattar så tårarna rinner!!! :D

2010-02-10 @ 21:59:35
URL: http://jagmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0