Tryck, FUNDERINGAR, priser, tryck, tryck, tryck

Hej.

Har suttit och jobbat hela förmiddagen nu. Har eventuellt hittat ett bra tryckeri.. vi får se vad som händer!

Jag börjar förstå mer och mer om hur det hela kommer gå till och så vidare. Så jag hoppas att detta drivs igenom snart, och det kommer vara skönt att äntligen kunna skänka en slant per såld bok till barncancerfonden! Men en liten smäll som kommit fram nu när jag har suttit och letat efter fakta om hur det går till att trycka och ge ut böcker och hur saker och ting kostar... så förstår jag VERKLIGEN hur dyrt allt är och olika påslag hit och dit! Hursomhelst så fokuserar jag på att göra det bästa jag bara kan och kommer vara stolt över att kunna ge en viss slant till barncancerfonden trots att det blir några kronor lägre än vad jag först tänkt mig.

Vill verkligen också betona att jag brinner för er som finns därute, ni som lever i en stor sorg just nu (där jag en gång var, men på mig har det lättat lite genom alla åren)... ni som uttryckt att ni så gärna vill ha boken för att den ingett hopp och glädje mitt i det svåra. Att era barn som förlorat ett syskon, en morfar eller mamma ska få läsa och prata om sin ängel. Det känns jätte viktigt för mig att ni ska få hålla boken i er hand, snart! Och även till er änglaföräldrar som förlorat ert älskade barn i magen, där det ännu inte finns syskon i familjen.. men där boken skänker er en viss ljusglimt i mörkret. Det är hos er jag tror boken kommer göra störst skillnad.

Idag har jag också lagt in mig på en sajt där jag kommer få kontakt med ytterligare fler tryckerier, så håll dina tummar att vägen kommer bli rak för boken nu, så den kan komma ut i bokhandeln! Sitter dock och tänker så det knakar... detta projekt börjar som sagt trasslas ut mer och mer.. men ändå en del bitar kvar som tar upp många funderingar. Som alla kostnader till exempel.. och vad som blir kvar... vad kommer boken kosta i handeln? Den får ju inte blir för dyr så att ingen köper den, för det gynnar ju ingen!  Nu skriver jag direkt från hjärnan och hjärtat här.. som ni ser så är det lite rörigt där inne just nu ;) men jag ska helt klart driva på detta så det blir så bra som jag bara kan göra det! Lita på det!

Hoppas detta inlägg går att förstå.. har tre barn som hänger och klänger på mig idag, plus att jag försöker reda ut massor av frågor i mitt eget huvud.. ville bara säga det om det är något som är lite luddigt.

Ha en fin söndag!
Cicci


Kommentarer
Postat av: Elin

Heheh jag kommer nog maila en ny bild =) den andra e sååå många år gammal att jag kom på att jag inte är sådär smal längre haha... såg ju ut som ett litet föl tehe...

2010-02-22 @ 13:51:56
URL: http://dollyblossom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0