Förslag på dikten

Hej, tack alla ni som engagerar sig i mitt arbete! Allt syns inte här då jag får många mail och meddelanden på facebook (där jag också visar min bok genom att länka hit).

Jag sitter nu med de sista skisserna, ska göra linearten på dem strax och sedan färglägga. Låter simpelt men det tar sin tid, dock räknar jag med att kunna lägga upp några illustrationer redan ikväll.. i alla fall lineartbilderna och någon färglagd.

Fick ett förslag av Irena angående dikten, om man ändrar så blir den såhär istället:

Det är dig jag drömmer om när jag ska sussa,
önskar du vore här så jag på dig kunde pussa

Det är dig jag så otroligt mycket saknar
Ja, mest av allt när jag vaknar!

Jag vet att du tryggt i himlen bor,
att du ibland mot mig och jorden ror

Dagarna i himlen är mer än fina,
jag kan se dig lyckligt stå och flina

Min ängel jag älskar dig,
och jag vet att du finns där för mig

Min ängel jag älskar dig,
och jag vet hur mycket du älskar och finns för mig

Vi alla till himmlen ska,
och då varandra

kommer vi för alltid att ha.
Vi kommer att träffas igen,
det gör alla slutligen


Tack så mycket Irena! Vad tycker ni?
/Cicci

Kommentarer
Postat av: Johanna Högman

Tycker nog din sista meningen var mycket finare innan.

2010-01-29 @ 20:30:47
URL: http://mittstruligaharligaliv.blogspot.com/
Postat av: Johanna Högman

Undrade just om du hade FB.

2010-01-29 @ 20:31:39
URL: http://mittstruligaharligaliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0