Bokförlag...

Hej.

Igår berättade jag att jag mailat ett bokförlag, men hade inte så stora förväntningar då jag vet hur mycket material de får in..

Idag fick jag dock ett fint svar från dem och de hade läst och kollat lite. Mycket oväntat och positivt, tycker jag, och är glad att man har fel ibland :) Sen är det ingen garanti för att det blir något men de tycker att bokprojektet är spännande! 1995 gjordes något liknande av en cancersjuk flicka på 10 år, boken hette "Guldflickan" och Sven Nordqvist illustrerade. Så det jag ska göra nu är att prata närmre med barncancerfonden och se om vi kan få till ett samarbete, vilket jag hoppas så innerligt på! Vore helt underbart! Jag ska höra av mig igen när jag pratat mer med barncancerfonden...

Detta projekt ligger varmt om hjärtat som jag nämnt tidigare. Det är också ett väldigt tufft projekt med massor av känslor, jag måste erkänna att jag fäller tårar varje gång jag jobbar med detta! Jag har själv sett min pappa gå bort i denna hemska sjukdom, en fin bekant lämnade oss för några månder sedan där hon tragiskt lämnar en liten son och sambo efter sig. Jag vet mycket väl att barncancer och vuxencancer skiljer sig i sort.. men trebarnsmamma som jag är vill jag verkligen stödja våra sjuka barn!

För några veckor sedan hittade jag till mamma Malins blogg på familjeliv, deras liv har ändrats radikalt! Några dagar efter julafton får de veta att deras dotter Felicia inte går att rädda. Hon har cancer. Jag såg bilder på denna underbart söta lilla tjej. Jag tänkte på hennes syster Millie som bara är tre år och får vara med om något så omvälvande. Sen mammans och pappans sorg.. det är så fruktansvärt. Jag sitter och skakar och tårarna vattnas i ögonen så fort jag tänker och pratar om dem. De berör mig så mycket!

Det är tyvärr fler familjer som är och kommer hamna i samma situation. Jag är så driven av lilla Felicia och Millie, jag vill göra en skillnad och det nu! Boken "Jag känner en ängel" är mitt sätt att försöka bidra med pengar så att cancerfonden kan fylla den tomma stolen, samtidigt ge våra barn som fått en ängel en varm och hoppfull bok! Jag vill att Millie ska en bok att läsa när hon saknar sin ängel.

Vill visa ytterligare något som jag fått skrivet till mig, fick det idag (jag plockar bort namnen då jag ej vet om det är ok att lägga upp dem):

"Hej Cicci.

Satt och kollade igenom din blogg och jag måste säga att det känns som din bok är sänd ifrån en ängel. Jag är så rörd av dina bilder och ord.

Min granne A gick bort för ett par månader sedan och kvar på jorden belv hennes döttra W 4 år och K som fyller 2 år i feb.

Jag skulle vilja köpa din bok och ge den till J deras pappa så han kan läsa den med sina barn. Självklart vill jag även att mina barn ska ha dina underbara böcker....

Du har verkligen en gåva, och jag är så glad att du använder den och att vi andra får ta del av den. Tack för allt arbete du har gjort!!!


NÄR KAN JAG FÅ TAG PÅ DEN?

Ha en super bra dag!!!"

Nu ska jag maila barncancerfonden och imorgon blir det telefonkontakt. Sen ska jag göra nya skisser ikväll... boken går helt klart åt rätt håll. Hoppas det håller i sig!

Ha en fin kväll!
Cicci

Kommentarer
Postat av: Lisa

Otroligt många känslor i detta inlägget, från tårar till glädje att du har fått så bra respons! Håller en extra tumme, och tankar till dig och dina, men också familjerna du skriver om!

2010-01-28 @ 21:30:48
URL: http://jagmamma.blogg.se/
Postat av: Johanna Högman

Tycker titeln på din bok är såå fin. Min farfar och en väninna har gått bort i cancer, men jag har även en fd pojkvän/bästa vän som försvann i en bilolycka. Det har inget med cancer eller sjukdomar att göra, men man kan ändå ha boken i sin sorg!

För jag känner ju en ängel som togs ifrån mig alldeles för tidigt!

Ser fram emot att få köpa din bok sen...

Kram johanna

2010-01-29 @ 19:14:30
URL: http://mittstruligaharligaliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0