Skisser till min bok "Jag känner en ängel"

Godmorgon.

Det känns lite tungt idag. Jag tänkte ändå visa de skisser jag jobbade på igår, det saknas dock en för den är väldigt halvfärdig.

Hjärtat och tankarna är hos Felicia och hennes familj. Jag har satt in en slant på hennes fond http://www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Egen-insamling/Insamlingar/Varan-alskade-Felicia/, gör gärna du det också för att stödja familjen och forskningen.

Denna lilla tjej är anledningen till boken, efter jag läst mamma Malins öppna och gripande blogg på familjeliv så kunde jag inte släppa dem. Efter några dagar hade jag en hel bok med illustrationer i huvudet.. här kommer några av de sista råskisserna:

skiss till barnbok

bilden får ej användas

 

illustration by cecilia till

bilden får ej användas

 

skiss till barnbok, bilderbok om att förlora en anhörig

bilden får ej användas



Jag hoppas innerligt att boken kan göra en skillnad, för barncancerfonden men även för de familjer som befinner sig mitt i sorg. Boken handlar inte om cancer i sig, utan om att förlora någon nära. Jag hoppas att boken kommer skänka hopp om att de vi förlorat har det bra och finns med på sina vis. Jag har dock valt att ge vinsten från boken till just barncancerfonden då Felicia råkade ut för denna hemska sjukdom som gjorde henne till en ängel.

Jag har glömt att berätta att en kvinna i ledningen  på barncancerfonden har mailat mig, hon är positiv och tackar för ett mycket fint initiativ! Hon har fört ärendet vidare till de som tar hand om gåvor. Har ännu inte hört något från dem.. Jag har ett namn men inget telefonnummer. Får jag inget mail eller samtal under måndag förmiddag så ringer jag deras växel och ser om jag kan få tag på den kvinna jag fått namn på.

Ta hand om varandra.
/Cicci

Kommentarer
Postat av: jojjo

vad händer för dig i helgen då? :)

2010-01-30 @ 11:13:55
URL: http://missay.blogg.se/
Postat av: Irena

Jag tror på dig och din bok starkt, gumman!! Du kommer att lyckats som barnboksförfattare bara för att du är som du är :)



2010-01-30 @ 12:16:06
Postat av: Elin

Åh jag blir alltid så rörd när jag ser dina bilder och läser det du skriver. Håller på att skriva på inlägget om dina böcker som jag ska uppdatera med sen. Men det blir kanske imorgon =)

La upp en snabb video idag som jag tror du kommer gilla =)

ta hand om dig!

2010-01-31 @ 13:58:05
URL: http://dollyblossom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0