Tänker... i massor.. (ang "Jag känner en ängel")

Hej igen.

Idag är en tänka/leta/maila dag...

När jag hämtar sonen på dagis idag så berättar fröken för mig att det varit massa frågor kring änglar. Då la hon till att hon förstod varför när hon tittade i min blogg.

Jonathan (sonen) sa att denna fröken inte tror på änglar, men att en annan fröken gör det. Vi pratade lite kring det här och kom överens om att alla inte tror på änglar, precis som inte alla tror på tomten och utomjordingar. Han är fem år ska jag tillägga.

Jag tror på änglar för jag har en som är mig väldigt kär, det är min pappa. Och när barnen frågar om morfar och om sin farmor så säger jag såklart att de bor i himlen och att de är våra änglar. Det är vårt sätt att prata om döden för våra barn. Vad säger du till dina barn om de som gått vidare?

Jag vill också passa på att förklara att boken är baserad på mina tankar efter min pappas bortgång, och det är min önskan och tro att det ska vara på det viset som det beskrivs i boken efter detta liv. Om det är så vet jag inte, men jag hoppas det! Jag går inte i kyrkan men vill tänka att pappa tittar in hos mig och barnen ibland... när han har tid för det är så mysigt i himlen :) Och den som förlorar sin dotter, pappa, bror eller kusin vill nog gärna tänka så.. de allra flesta i alla fall. Tanken är att boken mitt i sorgen ska ge en gnutta hopp och lycka över att våra kära har det bra, men att vi saknar dem i massor trots att de har det bra!

alla intäkter ska gå till barncancerfonden

bilden får ej användas


Nu till mer praktiska ting.. den tryckta boken av "Jag känner en ängel" så hade jag en tanke om att vända mig till Vulkan.se så var det klart. Jag var lite för ivrig. Idag har jag surfat runt och kikat mer på företag som trycker upp böcker åt en.. men sen slog det mig att kanske något bokförlag skulle vara intresserade av att haka på detta projekt då tanken är att verkligen gå in för att stödja barncancerfonden. Det är verkligen för en god sak. Jag mailade ett bokförlag idag för att be dem undersöka om det skulle vara något för dem.. men jag vet ej.. dock vill jag försöka och vrida och vända på varje sten för att försöka hitta den bästa lösningen. Den nedladdningsbara versionen kommer däremot vara klar om ca två veckor!

Min granne är VD för ett företag med många kontakter inom tryck..  han bad att jag ska maila honom lite information kring boken och mina önskemål, kanske kan han leda mig in på rätt spår. Väldigt snällt och det uppskattas. Så det är vad jag ska göra nu när jag tar min kopp te till min dotters stämma, hon är arg för att pappa gör disken och inte leker med henne.

Kämpa Felicia!
/Cicci


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0