Tuffa tider..

Hej.

Som ni kanske vet så har vi tre barn, alla har astma men den minsta tjejen lider verkligen av en svår astmasort! Vi ligger inne med anfall ungefär varannan till två veckors mellanrum. När vi inte ligger på sjukhus så är hon tyvärr inte bra för det, vi kämpar dag som natt med vår lilla tjej...

Idag är jag så otroligt besviken på min handläggare Martin Åhman som nekade mig sjukskrivning i 1 1/2 månad då jag tagit ut mig totalt. Min astma var jätte besvärlig och jag fick använda aiolos och det var som att andas sugrör. Min astma reagerar på stress, fysisk ansträngning, infektioner och väder (ALLA dessa komponenter utsattes jag för under denna tid). Detta var i mars/feb så alla vet ju hur nedrans kallt det var då, och Filippa var sjukt dålig och det är vård på henne dygnet runt jämt, plus att jag fick virusinfektion efter virusinfektion. Utöver det så är jag nerstämd sedan en tid tillbaka på grund av Filippas sjukdomstillstånd.. det går inte ens att förklara hur vi har det just nu.. min läkare ville sjukskriva mig mer, men jag sa att det är omöjligt då min handläggare säger att jag är helt frisk. Vi ska såklart överklaga och han har dessutom sagt några riktigt dumma grejer i telefonen...

på södersjukhuset

Filippa i lite bättre tillstånd, Södersjukhuset

 

Vi är fortfarande inskrivna men har fått komma hem en sväng, imorgon ska vi in till sjukhuset igen och jag ska bli ihopkopplad med vår kurator igen då jag fått ett smärre "meltdown" igen. Det är bara för mycket just nu och vi får aldrig en paus. Men det är ju så att det faktiskt finns något som gläder och värmer mig enormt i detta svåra, det kan du läsa om i nästa inlägg...

 

Ciao,

Cicci





Kommentarer
Postat av: Jenny

Usch, vad jobbigt ni har det. Strul med FK gör ju inte saker och ting lättare direkt, har själv varit där.. Man kan tycka att de skulle finnas till för att underlätta situationen för sjuka och behövande istället för att göra den värre... :/



Hoppas att nästa vecka blir bättre för er!

2010-05-09 @ 21:41:52
URL: http://anamcara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0